Uitval in zijn breedste zin is een groot maatschappelijk probleem, daarbij horen ook veel kosten en druk op de gezondheidszorg. Maar wat is uitval precies en waar ligt de oorzaak?

Volgens consultancy bureau Kearney kunnen de volgende kenmerken de kans op schoolverzuim vergroten:

  • angst gerelateerde problemen,
  • impulsiviteit,
  • gebrekkige sociale vaardigheden,
  • weinig zelfvertrouwen,
  • gebrekkige zelfcontrole,
  • hyperactiviteit,
  • zich genegeerd voelen op school,
  • weinig betrokkenheid bij de school.

”Het rapport is een analyse van achttien grote onderzoeken die de afgelopen jaren gedaan zijn naar studentenwelzijn. Doel: een landelijk beeld schetsen van problemen waar studenten mee kampen. Uit de verschillende onderzoeken heeft het Iso parameters samengevoegd die resulteren in de volgende cijfers: meer dan 70 procent van de studenten geeft aan vaak tot zeer vaak druk te ervaren om te presteren, 32 procent heeft last van concentratieproblemen, bijna 53 procent kampt al met burn-outklachten zoals emotionele uitputting, en bij bijna 9 procent is een risico aanwezig op het plegen van zelfmoord. 
Onderzoek uit 2019: https://www.trouw.nl/onderwijs/burn-outklachten-prestatiedruk-en-soms-zelfmoord-de-psychische-nood-onder-studenten-is-hoog~b93e2a00/

75 procent van de psychische problemen wordt gevormd voor het 24ste levensjaar. Dopmeijer doet nu ook onderzoek naar voorspellers van een burn-out. “Die zijn er: eenzaamheid, je niet thuis voelen en druk om te presteren.” Problemen waar jonge mensen vaak mee kampen. Ze pleit ervoor het probleem eerder aan te pakken, bijvoorbeeld door kinderen meer ruimte te geven voor persoonlijke ontwikkeling op school.

Elke student is anders en heeft zijn eigen rugzak. We kunnen niet zeggen dat wij de perfect oplossing hebben, maar wij geloven in preventie. Dat begint bij zelf reflectie en inzicht.

Voor studenten en pas afgestudeerde

Volgens consultancy bureau Kearney kunnen de volgende kenmerken de kans op schoolverzuim vergroten:

  • angst gerelateerde problemen,
  • impulsiviteit,
  • gebrekkige sociale vaardigheden,
  • weinig zelfvertrouwen,
  • gebrekkige zelfcontrole,
  • hyperactiviteit,
  • zich genegeerd voelen op school,
  • weinig betrokkenheid bij de school.

Door het gebruik van gamedesign willen wij communicatie onderling stimuleren en verbeteren. Waarom? Wij leven in tijd dat communicatie verandert. Wij zien elkaar steeds meer op afstand waarin de verschillende generaties een andere manier van communiceren hebben. In al deze keuzes zitten meerdere stressmomenten. Omgaan met stress en keuzes is en wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven, op school en in het privéleven van jongeren. Wij willen het graag op een meer ‘fun’ manier testen, inzicht geven en verbeteren.

Gamen is meer dan alleen fun?

Games kunnen in een brede zin worden ingezet. Voor fun is meestal wel bekend. Het sociale aspect en het spelen in teamverband een stuk minder.

Bijvoorbeeld het gamen met een team van 6 versus 6. Ieder moet zijn eigen rol kiezen, in overleg bepalen wie welke rol neemt en vooral hoe zij dat gaan doen.

Dit vergroot de kans op:

  • Meer communicatie onderling tijdens het spelen;
  • Meer moed hebben om te praten en zeggen hoe iemand zich voelt bij een keuze;
  • Beter omgaan met stress. Teleurstellingen zijn in het echte leven ook niet weg te denken uit ons leven. Bij games wordt gepusht om meer uit jezelf te halen en nooit op te geven;
  • Nieuwe vrienden maken en online onderhouden;
  • Ijsbreker om het gesprek aan te gaan met elkaar.

Onze methode

  • icon

    Fase 1: In kaart brengen van o.a Persoonlijkheid, bedrijfscultuur, business values.

  • icon

    Fase 2: Inzicht op Soft skills als persoon en op organisatie niveau

  • icon

    Fase 3: Hulp bieden om gerichte soft skills te verbeteren

Data driven Inzicht in Soft skills met behulp van Games - AI - Platform

Door het gebruik van gamedesign willen wij communicatie onderling stimuleren en verbeteren. Waarom? Wij leven in tijd dat communicatie verandert. Wij zien elkaar steeds meer op afstand waarin de verschillende generaties een andere manier van communiceren hebben. In al deze keuzes zitten meerdere stressmomenten. Omgaan met stress en keuzes is en wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven, op school en in het privéleven van jongeren. Wij willen het graag op een meer ‘fun’ manier testen, inzicht geven en verbeteren.

Concreet:

Door deze methode kunnen wij goed inzicht krijgen in:

  • Capaciteit management
  • Match making op basis van skills voor omscholen en bijscholen
  • Efficiënter trainen & coaching
  • Percentage gamers per leeftijd

Teambuilding door middel van social gaming

Ontmoeten en verbinden doen wij volop en in verschillende settings; van buurtfeestje tot vrijdagmiddagborrel. Helaas door COVID-19 kan dit allemaal even niet. De sociale behoefte is hoog en overal voelbaar. Een goede oplossing hiervoor is social gaming; elkaar ontmoeten, maar dan virtueel en wellicht live met een kleine setting op afstand van elkaar.

De ontmoetingen kunnen als hybride events worden opgezet met een kleine groep op locatie. De overige deelnemers kunnen bijvoorbeeld vanuit thuis meedoen.  Wij zetten een kleine competitie op en stimuleren onderlinge communicatie via de headset. Eventueel streamen wij dit, zodat mensen dit later kunnen terug kijken.

Digitale Kop Koffie drinken?

I am promo text. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Kennismaken en verdiepen door social gaming

Wij verzorgen een toffe gamedag  ( 3 uur), waarbij wij iedereen meenemen in verhalen of waarin de cliënt zelf deelneemt aan de gamesessies. Niet iedereen hoeft een sterspeler te zijn. Dit alles pakken wij voor een zo breed mogelijke doelgroep aan.

De gamesessies worden op maat gemaakt en afgestemd op de groep. Als de groep veel jongeren heeft, focussen wij ons meer op de competitie en gevorderde tips van de pro’s. Bij een oudere doelgroep gaan wij meer aan de slag met basismechanieken van games, zodat ze een goed beeld krijgen over wat jongeren bijvoorbeeld doen op hun pc / console etc.

  • Tips and Trics door 1 of 2 game masters rondom de geselecteerde games;
  • Begeleiding tijdens en voor het gamen;
  • Live streaming en opname voor achteraf terug te kijken en als ”souvernier” voor thuis;
  • Aanmaken en beheer van webservers voor de geselecteerde games;
  • Aanleveren van software om onderling te communiceren.

Concreet:

  • Interactief mini event op afstand ( eventueel hybrid/offline mocht dit mogelijk zijn)
  • Minimaal 10 deelnemers
  • Solo gamen, maar dan sociaal via het internet
  • Snel inzetbaar en op maat