Voor studenten en pas afgestudeerden

Uitval, in de breedste zin van het woord, is een groot maatschappelijk probleem. Het gaat gepaard met hoge kosten en druk op onze gezondheidszorg. Wat is uitval precies & waar ligt precies de oorzaak?

Volgens consultancy bureau Kearney kunnen de volgende kenmerken de kans op schoolverzuim vergroten:

  • angst gerelateerde problemen,
  • gebrekkige sociale vaardigheden,
  • impulsiviteit
  • weinig zelfvertrouwen,
  • gebrekkige zelfcontrole,
  • hyperactiviteit,
  • zich genegeerd voelen op school,
  • weinig betrokkenheid bij de school.

Data driven Inzicht in Soft skills met behulp van Games - AI - Platform

”Het rapport is een analyse van achttien grote onderzoeken die de afgelopen jaren gedaan zijn naar studentenwelzijn. Doel: een landelijk beeld schetsen van problemen waar studenten mee kampen. Uit de verschillende onderzoeken heeft het Iso parameters samengevoegd die resulteren in de volgende cijfers: meer dan 70 procent van de studenten geeft aan vaak tot zeer vaak druk te ervaren om te presteren, 32 procent heeft last van concentratieproblemen, bijna 53 procent kampt al met burn-outklachten zoals emotionele uitputting, en bij bijna 9 procent is een risico aanwezig op het plegen van zelfmoord. 
Onderzoek uit 2019: 

Concreet:

Door deze methode kunnen wij goed inzicht krijgen in:

  • Capaciteit management
  • Match making op basis van skills voor omscholen en bijscholen
  • Efficiënter trainen & coaching
  • Percentage gamers per leeftijd

Teambuilding door middel van social gaming

75 procent van de psychische problemen wordt gevormd voor het 24ste levensjaar. Dopmeijer doet nu ook onderzoek naar voorspellers van een burn-out. “Die zijn er: eenzaamheid, je niet thuis voelen en druk om te presteren.” Problemen waar jonge mensen vaak mee kampen. Ze pleit ervoor het probleem eerder aan te pakken, bijvoorbeeld door kinderen meer ruimte te geven voor persoonlijke ontwikkeling op school.

Kennismaken en verdiepen door social gaming

Wij verzorgen een toffe gamedag  ( 3 uur), waarbij wij iedereen meenemen in verhalen of waarin de cliënt zelf deelneemt aan de gamesessies. Niet iedereen hoeft een sterspeler te zijn. Dit alles pakken wij voor een zo breed mogelijke doelgroep aan.

De gamesessies worden op maat gemaakt en afgestemd op de groep. Als de groep veel jongeren heeft, focussen wij ons meer op de competitie en gevorderde tips van de pro’s. Bij een oudere doelgroep gaan wij meer aan de slag met basismechanieken van games, zodat ze een goed beeld krijgen over wat jongeren bijvoorbeeld doen op hun pc / console etc.

  • Tips and Trics door 1 of 2 game masters rondom de geselecteerde games;
  • Begeleiding tijdens en voor het gamen;
  • Live streaming en opname voor achteraf terug te kijken en als ”souvernier” voor thuis;
  • Aanmaken en beheer van webservers voor de geselecteerde games;
  • Aanleveren van software om onderling te communiceren.

Concreet:

  • Interactief mini event op afstand ( eventueel hybrid/offline mocht dit mogelijk zijn)
  • Minimaal 10 deelnemers
  • Solo gamen, maar dan sociaal via het internet
  • Snel inzetbaar en op maat